2020/2/29 英検準1級の勉強に集中◯

 The effect of the coronavirus is severer than my expectation. The TOEIC test in March was canceled. I already applied for the test in April. I think the test will be canceled, too. Therefore, I will concentrate on the Eiken Grade Pre-1 in May. I hope the situation will be improved until May.  
 By the way, she will start a new job in April at our office. And, to my surprised, I will oversee her new job. I told her about it, and she said, "I am very happy because I always can work with you!" I said, "It's my pleasure!" I know she always does her best. Our relationship will be deepened more through our job.

コロナウィルスの影響は予想以上だ。3月のTOEICは中止となった。私は4月に申し込んでいるが、中止じゃないだろうか?なので5月の英検準一級に集中することにした。5月頃はもういいんじゃないか?

ところで彼女が4月から新しい仕事を始める。驚いたことに私がその責任者となった。私は彼女にそのことを伝えた。すると彼女は、”いつも一緒に仕事が出来て、嬉しいです!”と言った。私も”こっちも嬉しい”と言った。彼女がいつも一生懸命なのは知っている。私たちの仕事を通じて、関係がより深まるだろう。

sanitizer   (名)消毒剤
canned foods  (名)缶詰
gargle     (自動)うがいをする(名)
hindus     (名)ヒンドゥ教徒