2019/10/5 TOEIC勉強とデートの約束◯

I am 47 years old and a non-permanent worker. I am such a man. That's why I had already given up getting married. But recently I made a good relationship with one woman. She is my colleague. She is 37 years old and a non-permanent worker as well. I made a challenge to ask her to go to a restaurant together. And she said "Yes". I will make a date with her two weeks later!

私は47歳の非正規労働者だ。私はそんな男だ。それ故に結婚は既に諦めていた。しかし最近ひとりの女性と良い関係になっている。彼女は私の同僚で37歳であり、私と同じ非正規労働者だ。私は思い切って彼女を食事に誘った。返事はYesだった。再来週、彼女とデートである!

emulate émjʊlèɪt            (他動)と競う をまねる に匹敵する

transition                        (名)移り変わり 変遷 過渡期

debt          [det]               (名)借金 恩義

be forced to do    仕方なしに~する

close down                   閉じる 終了する

abort                           (自動)妊娠中絶 失敗(他動)中絶させる 中止する

buffer                         (可算名)緩衝物(他動)やわらげる

pros and cons           賛否両論

emulate                     (他動)と競う 熱心に見習なう に匹敵する

discard                       (他動)捨てる 処分する